Ku tanam Salad!!

      
          Dulu aku ingat salad boleh tanam tempat tinggi dan sejuk ja cam Cameron Highland...sekali nengok En. Iskandar (tanamsendiri.com) tanam dpn umah ja kat Selangor..hidup subur ja. Apalagi..semangat bekobar2 nak tanam salad sbb ak mmg suka gilaaaaa salad kot. Aku p beli benih kat Econsave...salad Buterhead pon diangkut balik. Sampai kat umh p punggah peti es benih ayah jumpak salad tongsan ngnn salad pinang..wah!!manyak2!!aku suka!! Aku pon semaila..mula2 semai salad butterhead..men tabur dalam pasu ja...

anak salad dh tumbuh..susah nak alih tabur dlm pasu ni..nanti semai dalam bekas semaian pulak



Salad Butterhead yg dialih ke dalam pasu. 17hb Feb start semai...lepas sebulan makin membesar.. Aku tanya pokcik Google dia ckp salad ni jenis membentuk jantung. Tapi tanam kt tanah rendah dia jadi loose leaf kot..mana2 pon xpa..


Salad butterhead membentuk jantung (gambar ihsan Uncle G)




Ni pulak tongsan salad. Ikut tulih kat paket salad ni pendek dan beropol. Ni jadi memanjang pulak...xcukup cahaya kot...sabaq na..t aku ubah hangpa kat kebun naa..



No comments:

Post a Comment